01 grudnia 2011

Ciasteczka z wróżbą



Specjalnie z okazji zabawy andrzejkowej, postanowiłam przygotować dla dzieci w ALFie ciasteczka z wróżbą oraz andrzejkowe ognisko. Jako, że w zeszłym roku zrobiliśmy zabawę z tradycyjnym wróżeniem z wosku, biegiem butów do progu i wybieraniem przedmiotów schowanych pod kubkami, w tym roku postanowiłam, że będziemy to wyjątkowe święto celebrować nieco inaczej. I udało się, ognisko wypadło świetnie, pogoda nam bardzo sprzyjała, jak na ostatni dzień listopada było wyjątkowo ciepło. Dzieciaki biegały jak szalone, wskakiwały w ogromną hałdę liści zgromadzonych pod szkolnym ogrodzeniem, co chwilę kiełbaski spadały im z kijków wprost do ogniska i trzeba je było ratować. Ciasteczka zrobiły furorę i dzięki temu, że upiekłam ich ponad pięćdziesiąt sztuk, każdy mógł sobie powróżyć z ciasteczka nawet kilka razy. Poniżej prezentuje przepis, który wyszperałam na blogu kotlet.tv, bardzo prosty, szybki i przede wszystkim sprawdzony. Papierki z wróżbami nie przyklejają się do ciasta ani nie są utłuszczone, w smaku delikatnie słodkie, może tylko troszkę za twarde, trochę jak herbatniki, więc idealne do herbatki.


Ciasteczka z wróżbą
(wychodzi ok. 50 sztuk)

  • 1 ¾ szkl. mąki
  • 0,5 szkl. cukru pudru
  • 1 łyżka cukru z wanilią
  • 3 jajka
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżka wody

Wszystkie składniki zagnieść. Ciasto będzie dość lepkie, ale szybko można z nim sobie poradzić podsypując odrobinę mąki i myjąc ręce. Kulkę gotowego ciasta podzielić na dwie części, każdą rozwałkować dość cienko i wyciąć szklanką okrągłe ciasteczka. Na jednej połowie każdego kółka położyć złożoną w harmonijkę karteczkę z sentencją bądź żartobliwym zdaniem i przykryć drugą połówką. Złożonym ciasteczkom skleić brzegi i z niesklejanej strony zgiąć w kształt chińskiego ciasteczka z wróżbą, wyjdzie nam w ten sposób coś na kształt skrzydełek. Piec 15-20 minut w 180 C. Po wystudzeniu można oprószyć cukrem pudrem.
Smacznego!





11 komentarzy:

  1. Super pomysł! Już jakiś czas rozglądałam się za przepisem na ciasteczka z wróżbą i proszę, znalazł się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękna ta pierwsza wróżba;)

    OdpowiedzUsuń
  3. genialny pomysł na zabawę andrzejkową, ale pewnie też na niejedną imprezę

    OdpowiedzUsuń
  4. Swietny pomysl :) Wymaga sporo pracy, ale efekt bardzo fajny. Gdybym nie byla taa leniwa, zorganizowalabym podobna zabawe...:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też jestem leniwcem z natury, ale fajnie jest popatrzeć na roześmiane buźki dzieciaków :] A ciasteczka są naprawdę szybki, 50 szutk razem z pieczeniem robiłam w sumie niecałe 2h.

    Wrózby były rozmaite i śmieszne i bardziej refleksyjne, ale ta o pięknie rzeczywiście wydaje mi się być jedną z piękniejszych :]

    Pewnie na swoją imprezę urodzinową też przygotujętakie ciasteczka, tylko hasełka będą nieco odważniejsze :P Więc si, zgadzam się, ze na imprezę też się świetnie nadają.

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysł :)i piękne wróżby :)

    OdpowiedzUsuń
  7. robiłam ciasteczka z wróżbą, z innego przepisu, ale zabawa przy odczytywaniu wróżb jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ojej jakie czadowe , super te ciasteczka są

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciesze się, że mogłam pokazać Wam ten świetny przepis i do tego jeszcze zdjęcia z dzieciakami z mojego kochanego ALFa :D

    OdpowiedzUsuń
  10. My swoje ciasteczka już też zrobiliśmy;-)
    http://www.jakugotujesz.pl/?recipes=ciasteczka-z-wrozba

    Pozdrawiamy!:)

    OdpowiedzUsuń