01 października 2010

Trufla w kulce


Siedząc w pracy i pogryzając jabłko, zastanawiam się jakby tu zacząć wprowadzenie do kolejnego przepisu i stwierdzam, że to bardzo ciężka sprawa wybrać ze swojego życia pewien jeden fragment, kojarzący się z daną potrawą i ciekawy do tego.
Dlatego dziś będzie całkiem nieciekawie, o pracy w dodatku. Mam tę przyjemność, że pracuję z dziećmi, którym codziennie trzeba przygotować coś pysznego, żeby miały siłę doprowadzać mnie do szału. W tej pracy też, od starszej koleżanki poznałam bardzo ciekawy przepis, prosty, szybki i tak smaczny, że to aż dziwne. Nawet mojego M. zapytałam, czy gdyby posmarował herbatnika masłem i posypał kakaem, też byłby tak rozsmakowany. Stwierdził oczywiście, że nie, a na koniec skarcił mnie wzrokiem za tak dziwne pytanie.
A oto ów magiczny przepis. Nie znalazłam osoby, której efekt by nie smakował.



Trufle najprostsze
0,5 kostki masła (100g)
2 łyżki kakao
2 paczki herbatników (ja użyłam Pettit Beure 50g)
0,5 szklanki cukru pudru
bakalie (orzechy, rodzynki, suszone morele itp.)
Olejek migdałowy
Wiórki kokosowe/Cukier puder/Kakao/Pokruszone herbatniki/Zmielone orzechy itd.



Masło utrzeć z cukrem na gładką masę, dodać kakao i wymieszać masę tak dokładnie, żeby miała jednolity kolor. Następnie wlać kilka kropel olejku i wsypać pokruszone herbatniki. Powstałą "paćkę" wstawić na chwilę do lodówki, żeby nieco stężała, a następnie lepić z niej kuleczki wielkości orzecha włoskiego i obtaczać w wiórkach, kakale, cukrze pudrze, orzechach i w czym nam tam jeszcze przyjdzie do głowy.
Po obtoczeniu wszystkich kulek, wstawić je na dwie/trzy godziny do lodówki, choć jak dla mnie najlepsze są po całej nocy chłodzenia.
Smacznego!

4 komentarze:

  1. tak sobie pomyślałam.. obok masy kakaowej zrobić na mleku skondensowanym.. w środku orzeszek.. warstwa jasna, warstwa ciemna.. na to wiórki lub drobinki orzechów.. hmmm

    OdpowiedzUsuń
  2. Można też zamiast kakao wsypać mleko w proszku:

    * 3/4 szklanki wiórków kokosowych
    * 1/3 szklanki cukru pudru
    * 1 szklanka mleka w proszku
    * 100 g masła w temperaturze pokojowej
    * 2 łyżki miodu lub dżemu brzoskwiniowego

    Przepis na Trufle kokosowe :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam trufle ! wspaniały blog bardzo inspirujący zapraszam na mojego bloga http://from-the-kitchen-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń